Obchodní podmínky pro Web na míru

1. Úvodem

Jsme společnost Breezy s.r.o., Plzeňská 157/98, 150 00 Praha 5, IČO: 277 33 823, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 163153 (dále jen „my“) a jakožto poskytovatel provozujeme software s názvem Solidpixels, který slouží pro vytvoření a správu webových stránek (dále jen „Solidpixels“).

Vy jste u nás jako objednatel poptávali vytvoření webové prezentace na Solidpixels. 

Rádi pro Vás webové stránky vytvoříme, a proto, abychom si ujasnili zadání, podmínky a parametry webových stránek a naše a Vaše práva a povinnost, podepsali jsme spolu objednávku vytvoření webových stránek a licence (dále jen „objednávka“). Podpisem objednávky došlo k uzavření smlouvy o dílo podle § 2586 a licenční smlouvy podle § 2358 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „smlouva“). 

Nedílnou součástí objednávky jsou:

  • všeobecné obchodní podmínky, které naleznete zde, a

  • tyto obchodní podmínky ke službě Web na míru (dále jen „obchodní podmínky“). 

2. Online schůzky

Před podpisem objednávky jsme si zadání webových stránek, Vaši představu a parametry webových stránek vyjasnili minimálně při jedné online schůzce konané prostřednictvím aplikace umožňující takovou schůzku. I další naše schůzky budou probíhat online přes aplikaci. Osobní schůzky (face-to-face za osobní přítomnosti) nejsme povinni realizovat.

IT je oblast velice složitá na pochopení a nám záleží na tom, abychom Vaše představy 100 % naplnili, proto při online schůzkách pracujeme v režimu sdílených obrazovek tak, abychom si vše mohli názorně ukázat a vysvětlit. Online schůzky (zvuk i promítaný obraz) nahráváme, ukládáme a sdílíme je s Vámi. Pokud bychom Vám je zapomněli zaslat, určitě se nám připomeňte. Nahrávka/y uskutečněná/é před touto smlouvou tvoří nedílnou součást smlouvy, neboť je v ní/nich blíže specifikováno zadání. Pokud se v jakékoliv nahrávce na schůzkách konaných po podpisu objednávky domluvíme na čemkoliv jiném, i touto ústní online formou může dojít ke změně smlouvy.

V souvislosti s nahrávkami zpracováváme Vaše osobní údaje (Váš hlasový projev případně Vaší podobiznu) jakožto správce osobních údajů. Ve smyslu GDPR je právním důvodem zpracování osobních údajů nezbytnost zpracování pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy nebo splnění smlouvy.  Vaše osobní údaje zpracováváme po nezbytně nutnou dobu. Další informace (zejména o Vašich právech) naleznete zde.

Mimo online schůzky spolu budeme komunikovat e-mailem (za nás s Vámi bude komunikovat projektový manažer uvedený v objednávce). V e-mailu se vždy můžeme domluvit i na změně smlouvy nebo na čemkoliv jiném.

3. Zadání

Je důležité si uvědomit, že úplné zadání z Vaší strany je naprosto klíčové pro to, abychom Vám připravili web dle Vašich představ. Před podpisem objednávky si tedy položte následující otázky: 

  • Řekli jste nám o všech podstránkách (typových stránkách) a funkcionalitách, které byste na webu chtěli mít/které by web měl umět? 

  • Řekli jste nám, jaké všechny nástroje a aplikace chcete mít na web napojeny? 

  • Zjistili jste si, jestli Vámi zvolené nástroje a aplikace naplňují potřeby, které máte? 

  • Vykreslili jste nám Vaší skutečnou představu detailně? 

  • Opravdu jste na nic nezapomněli? 

Jsme profíci, ale do hlavy Vám zkrátka nevidíme. Kalkulaci děláme na základě Vašeho zadání, a pokud by kdykoliv po podpisu objednávky došlo k rozšíření zadání, jednalo by se o vícepráce. Zároveň máme hodně napilno a rezervujeme si pro Vás kapacity dle domluveného harmonogramu připraveného přesně podle Vašeho zadání. Pokud by tedy došlo k pozdějšímu rozšíření zadání, harmonogram bude muset být upraven a může dojít ke zpoždění předání celého projektu.  Pokud byste s posunutým termínem a cenou nesouhlasili, museli bychom se držet původního zadání.  Délka zpoždění bude záležet na rozsahu víceprací a našich kapacitách.  V případě, že půjde o rozsáhlejší vícepráce, podepíšeme s Vámi na tyto vícepráce zvláštní objednávku. V obou případech budeme naší práci pro Vás fakturovat naší hodinovou sazbou dle našeho aktuálního ceníku.

Naším hlavním přáním je Vaše spokojenost, proto se ptáme ještě jednou – opravdu jste na nic nezapomněli?

4. Kroky realizace projektu

A: Tvorba konceptu webu

V rámci této fáze pro Vás připravíme proklikatelný prototyp webových stránek umístěný na vývojové webové adrese, a to na základě Vašeho zadání. Budeme potřebovat Vaši součinnost, tedy, abyste si koncept webu detailně proklikali a sdělili nám k němu Vaše připomínky nebo koncept schválili (e-mailem). Vaše vyjádření dodáte ve lhůtě určené harmonogramem, případně pokud jsme se nedomluvili jinak, nejpozději do x dnů. V této fázi máte jedno kolo připomínkování, proto je důležité, abyste tomu věnovali opravdu pečlivou pozornost. Pozdější připomínky případně připomínky k tomu, co nebylo obsahem zadání, budou zapracovány jako vícepráce a mohou ovlivnit harmonogram a termín předání celého projektu. 

B: Design a grafika

Jakmile budeme mít odsouhlasenou strukturu, pustíme se do návrhu designu a grafických detailů (tzn. návrh webu z hlediska barev, tvarů, obrázků, fotek, videí, atd.). Budeme opět potřebovat Vaší součinnost, abyste nám dodali veškeré podklady a informace.

Výstupem bude prototyp webových stránek, který Vám zašleme k odsouhlasení případně připomínkování (e-mailem). Vaše vyjádření dodáte ve lhůtě určené harmonogramem, případně pokud jsme se nedomluvili jinak, nejpozději do x dnů. V této fázi máte jedno kolo připomínkování, proto je důležité, abyste tomu věnovali opravdu pečlivou pozornost. Pozdější připomínky případně připomínky k tomu, co nebylo obsahem zadání, budou vícepráce a mohou ovlivnit harmonogram a termín předání celého projektu.

C: Programátorské a kodérské práce

V této fázi se pustíme do programování a kódování. Schválené návrhy webu změníme v realitu. V této fázi provedeme zakázkový vývoj a import databáze, pokud jsou součástí objednávky.

Zakázkově připravený import databáze je skript, který hromadně zpracuje vyexportovaná data ze stávajícího webu a nahraje je do nové databáze na webu solidpixels. Naše role je nachystat tento skript a správně napárovat sloupce ze staré a nové databáze. Import databáze probíhá dle těchto pravidel

D: Implementace obsahu

V případě, že si v rámci objednávky dohodneme implementaci obsahu na Vaše webové stránky, budeme tuto implementaci provádět dle harmonogramu domluveného v objednávce, nejdříve však tehdy, kdy nám obsah dodáte. Pokud nám tedy obsah dodáte se zpožděním, můžeme práce na implementaci obsahu oproti domluvenému harmonogramu posunout.

E: Testování, plnění obsahem, školení

Jakmile bude web naprogramovaný, otestujeme, zda vše funguje a vypadá, jak má. Následně Vám nezveřejněnou verzi webu poskytneme k naplnění obsahem a uděláme Vám k tomu školení v rozsahu 2 hodin, v rámci kterého Vám vysvětlíme, jak se Solidpixels pracovat a jak web naplnit. Následně si na web nahrajete Vámi zvolené fotky, videa, texty, atd. Web si zároveň proklikáte a zkontrolujete, zda vyhovuje zadání a sami si ho otestujete. Pak nám dáte vědět, zda je vše v pořádku. Jakmile budete mít web naplněný obsahem, dáte nám e-mailem vědět a my web ještě jednou otestujeme. Teprve poté může dojít k oficiálnímu spuštění webu.

I v této fázi je Vaše součinnost klíčová. Pokud nám jí neposkytnete nebo nebudete dodržovat harmonogram, může to ovlivnit harmonogram a termín předání celého projektu. 

A teď upřímně – v rámci vývoje každého softwaru může a s největší pravděpodobnost bude docházet k chybám, tzv. bugům. U softwarů, a zejména těch složitějších, není technicky možné je při testování všechny odhalit. Není to důvod k odstoupení od smlouvy ani k udělení přiměřené slevy z ceny. Je to důvod ke vzájemné komunikaci, tedy z Vaší strany k bezodkladnému oznámení bugů, o kterých se dozvíte, a z naší strany k jejich řešení a odstranění (před nebo po předání projektu). Slíbili jsme si, že budeme parťáci. Když se cokoliv stane, komunikace je základ, a všechno spolu zmákneme.

F: Předání webových stránek

Webové stránky Vám předáme na subdoméně Solidpixels a dáme Vám pokyny k jejímu zveřejnění. O předání webu sepíšeme předávací protokol. I v tomto směru máte povinnost poskytnout nám součinnost.

Garantujeme Vám:

  • naplnění hlavních cílů smlouvy,

  • dodržení domluveného termínu předání webu,

  • poskytnutí dvouhodinového školení pro zajištění Vaší samostatnosti při následné práci se Solidpixels.

Při předání webových stránek spolu splnění všech tří garancí zhodnotíme a v případě, že bychom je nesplnili, dáme Vám 10 % slevu z ceny webových stránek (bez licence a bez importu databáze).

Pokud byste odmítali webové stránky převzít bez reklamace podstatné vady, webové stránky se mají za předané nejpozději 7. kalendářním dnem ode dne plánovaného data předání. Zjevné vady webových stránek musíte reklamovat nejpozději 7 kalendářní dnů od předání. Skryté vady webových stránek můžete reklamovat do 24 měsíců ode dne předání. Po změně jakékoliv části webových stránek již k webovým stránkám není možné reklamaci uplatnit.

G: Další vývoj webových stránek

Po předání webových stránek pak je další vývoj webových stránek na Vás. Solidpixels Vám nabízí spoustu nástrojů a prostor pro Vaši kreativitu. Kdybyste chtěli později s administrací webu pomoci, domluvíme se na tom individuálně.

5. Licence 

Aby mohly Vaše webové stránky správně fungovat, poskytujeme Vám časově omezenou nevýhradní licenci ke službě Solidpixels. Licenci ke službě Solidpixels Vám poskytneme na 1 rok, přičemž cena za licenci za toto období je splatná předem. Na úhradu ceny licence Vám vždy vystavíme fakturu, na základě které budete cenu hradit.

Po uplynutí 1 roku Vám automaticky licenci prodloužíme, pokud nám předem nedáte vědět, že si s námi již nadále nepřejete spolupracovat a nechcete již smlouvu prodloužit. Upozorňujeme, že cenu licence služby Solidpixels jsme oprávněni jednostranně zvýšit, a to o průměrnou roční míru inflace za předchozí kalendářní rok vyhlášenou Českým statistickým úřadem, maximálně však o 20 %.

K prvnímu zvýšení ceny licence nicméně přistoupíme nejdříve po 2 letech od uzavření smlouvy s Vámi. Následné zvýšení ceny licence můžeme pak jednostranně provést vždy po 1 roce. 

Na design Vašich webových stránek - šablonu, grafiku, strukturu webových stránek a jejich jazykové mutace, Vám poskytujeme výhradní licenci. To znamená, že shodné webové stránky s těmi Vašimi již neposkytneme žádné třetí osobě.

Více informací o podmínkách licence najdete v našich všeobecných obchodních podmínkách.

6. Další ujednání

Ještě jednou si připomeňme, že pro plnění smlouvy je nezbytná Vaše součinnost, a to především při dodávání kompletních podkladů (obrázky, texty, videa, atp.), schvalování a připomínkování různých částí webových stránek v různých fázích jejich vývoje, a součinnost při předání webových stránek, to vše dle harmonogramu. 

Je opravdu důležité, abyste si uvědomili, že Vám náš čas rádi budeme věnovat, ale máme toho opravdu hodně a potřebujeme mít jistotu, že nám součinnost včas poskytnete a harmonogram budete dodržovat. Opačný postup by nebyl fér k nám ani k ostatním našim klientům, kteří se všichni řídí stejnými pravidly, jako Vy.

Proto v případě, že byste byli v prodlení s poskytnutím součinnosti a my jsme kvůli tomu promarnili naše pro Vás závazně rezervované kapacity dle harmonogramu, museli byste nám tyto promarněné kapacity zaplatit, a to dle našeho aktuálního ceníku tak, jako bychom pro Vás v této době práci prováděli. Zároveň by mohlo dojít ke změně harmonogramu a tedy i termínu předání díla. 

Pokud by Vaše nesoučinnost trvala dobu delší než 30 dnů a zároveň nám v této lhůtě nedáte vědět, v jaké přiměřené lhůtě nám součinnost poskytnete, bráníte nám tím v plnění smlouvy a na naší straně vznikne ušlý zisk. Budeme mít tedy nárok na náhradu celé výše dosud nezaplacené ceny webových stránek, zakázkového vývoje, implementace obsahu a licence, kterou jsme si ujednali v objednávce.

Abychom Vám poskytli plnění smlouvy v patřičné kvalitě, je potřeba, abyste nás informovali o všech důležitých okolnostech a změnách, pro které jste se rozhodli a které by mohly s webovými stránkami souviset.

Co se týče Vašich pokynů, ty budeme samozřejmě v rámci možností respektovat. Pokud bychom zjistili, že jsou Vaše pokyny nevhodné, upozorníme Vás na to (e-mailem) a navrhneme Vám správné odborné řešení. Pokud nám i přesto dáte pokyn, že chcete, abychom Vám vyhověli, na Vaše nebezpečí tak učiníme. Nikdy ovšem nebudeme dělat něco, co je v rozporu s právními předpisy. 

Odstoupit od smlouvy je možné v případě podstatného porušení smlouvy (v souladu s občanským zákoníkem), ovšem vždy pouze co do dosud nevykonaných činností. V případě odstoupení od smlouvy Vám tedy předáme webové stránky ve stavu, v jakém byly k okamžiku doručení odstoupení, a Vy nám za vykonané činnosti zaplatíte. Zbytek webových stránek si pak můžete doladit sami v Solidpixels nebo si na to najmout jiného vývojáře. Odstoupení od smlouvy o webových stránkách nemá vliv na trvání licence, protože Solidpixels můžete užívat i nadále.

Vše se budeme snažit vyřešit primárně dohodou. Kdyby náhodou se nám to nepodařilo, příslušné k řešení našeho sporu budou české soudy a rozhodným právním řádem bude právní řád České republiky.

7. Platební podmínky a sankce
 

7.1. Objednatel bere na vědomí, že Služba Solidpixels je placená (vyjma Zkušební doby). Uhrazení sjednaných cen a poplatků je podmínkou pro užívání Služby Solidpixels Objednatelem a do úplného zaplacení není Poskytovatel povinen Službu Solidpixels Objednateli poskytovat.

7.2. Výše cen a poplatků za užívání Služby Solidpixels je stanovena aktuálním ceníkem zveřejněným na Internetových stránkách, nebo je stanovena dohodou smluvních stran, případně bude sdělena na dotaz Objednatele. Poskytovatel je oprávněn změnit výše poplatků změnou ceníku. Tuto změnu je povinen oznámit Objednateli minimálně 10 dnů přede dnem nabytí účinnosti nového ceníku, a to odesláním e-mailu Objednateli. V případě, že Objednatel nesouhlasí se změnou ceníku, je oprávněn Poskytovateli oznámit, že se změnou ceníku nesouhlasí a nepřeje si, aby Smlouva byla automaticky prodloužena na další období; Smlouva v takovém případě skončí posledním dnem období, na které měl Objednatel předplacenou Službu Solidpixels. Toto oznámení je Objednatel povinen doručit Poskytovateli písemně nebo e-mailem na adresu: podpora@solidpixels.cz, nejméně 10 dní přede dnem nabytí účinnosti nového ceníku, v opačném případě se má za to, že změnu ceníku akceptuje.

7.3. Poskytovatel bude Objednateli vyúčtovávat sjednaný poplatek za oprávnění užívat Službu Solidpixels předem, a to buď na měsíční bázi (měsíční platba) nebo na roční bázi (roční platba). Frekvenci plateb poplatku si určí Objednatel při objednávce placené verze Služby Solidpixels.

7.4. Veškeré platby za Službu Solidpixels i Doplňkové služby (dále jen „Platby“ nebo každá jednotlivě „Platba“) budou realizovány bezhotovostním bankovním převodem na bankovní účet Poskytovatele s uvedením příslušného variabilního symbolu, nebo bezhotovostně platební kartou, kterou si Objednatel nahraje do uživatelského účtu, a to automatickou opakovanou platbou. Veškeré zálohové faktury a daňové doklady bude Poskytovatel Objednateli zasílat e-mailem. Všechny faktury jsou splatné nejdříve do 10 kalendářních dnů po datu jejich doručení. Platba bude považována za uhrazenou po připsání příslušné částky na bankovní účet Poskytovatele. 

7.5. Není-li určeno jinak, všechny ceny a poplatky jsou uvedeny bez DPH.

7.6. V případě prodlení Objednatele s úhradou Platby je Objednatel povinen uhradit Poskytovateli smluvní pokutu z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení. 

7.7. Poskytovatel je oprávněn započítat své pohledávky vůči Objednateli oproti jakýmkoli pohledávkám Objednatele za Poskytovatelem. Objednatel je oprávněn vůči Poskytovateli jednostranně započíst pouze své pravomocně přiznané pohledávky. Jiné pohledávky je Objednatel oprávněn započíst pouze na základě předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.

7.8. V souvislosti s dodáním Služby neúčtuje Poskytovatel žádné náklady, pokud není výslovně s Objednatelem dohodnuto jinak.

7. Účinnost

Tyto Podmínky jsou účinné od 1.9.2024